Sen Neymissin MIXAMO!!!

Bir önceki yazımda bahsettiğim üzere eğitime verilen korona virüs arasını olabildiğince faydalı geçirmeye gayret ediyorum. Yeni oyun projemde kullanacağım tilkiyi iyi kötü blenderda modelledim. Tabi bu ilk modelleme deneyimim olduğu için çeşitli çirkinlikler var 🙂

Oyun içinde koşacak, zıplayacak ve belki başka hareketler yapması gerekecek. Bunun için blender ile animasyonlar oluşturayım dedim. Karakterin rigging(iskelet) işlemlerini bitirdim. Tam o sırada aklıma bir yıl önce izlemiş olduğum bir video geldi.

Bir internet sitesi üzerinden hazır animasyonlar eklenebiliyordu modele. Allahım neydi bu sitenin adı? Neydi?

Derken biraz da google amcanın yardımıyla buldum siteyi. Mixamo.com.


mixamo.com un işleyişi çok basit. İster hazır modeller üzerinden isterseniz kendi modelinizi yükleyerek onlarca farklı animasyonu modelinize tanımlayabiliyorsunuz.

Yükleyeceğiniz modelin formatı .fbx veya .obj olması gerekiyor. Modeli otomatik olarak kendisi rigleyebiliyor. Yani benim iskelet için uğraştığım yarım saat boşa gitmiş gibi görünüyor.

Bu arada blender dan aldığım ilk .fbx formatındaki çıktıyı kabul etmedi. Sanırım rigler sorun oluşturdu. Ancak blender dan .obj formatında tilki alıp mixamoya yükleyince biraz da mixamonun gayet anlaşılır yönlendirmelerinin ardından karakterime gerekli animasyonları verebildim.

Daha sonra karakterin .fbx formatında indirip Unitye attım. Ufak texture ayarlarından sonra ortaya çıkan sonucun videosu :

Sonuç olarak beklediğimin üzerinde kolay ve kullanışlı olan mixamoya diyorum ki…

SEN NEYMİSSİN MIXAMO!!!!

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir