Yeni Oyun Denememden İlk Notlar

Kod ödülleri yarışması için UNITY oyun motoruyla geliştirmiş olduğum GameOfMath projesinin kısa zamanda bana katmış olduğu bilgi ve yetenekler henüz tazeyken aynı bilgi ve yetenekleri kullanarak geliştirebileceğim başka bir oyun geliştirmenin tam zamanı diye düşünüyorum.

Burada bir tavsiye verip oyundan bahsetmeye başlayayım. Eğer faydalı birşey öğrendiyseniz veya bir yetenek geliştirdiyseniz mutlaka ama mutlaka öğrendiğiniz şey ile ilgili pratik yapın. UNITY üzerinden bir örnek verecek olursak; diyelim ki bir derste kamera hareketi ile ilgili bilgiler öğrendiniz. Bu bilgileri veya kodları kendi başınıza kullanacağınız bir iki küçük proje yapın sıcağı sıcağına. Bu öğrenmelerinizi daha anlamlı ve kalıcı hale getirecektir.

Şimdi gelelim yeni oyun denememe 🙂

Şimdiye kadar ki tüm projelerimde olduğu gibi bu proje de temelde kendimi geliştirmekle ilgili kendime bir ders niteliğinde başladığım bir proje. Henüz başka amaçlarla profesyonel uygulama geliştirecek seviyede değiliz malum.

Peki nasıl bir proje;

Oyun temelde zemin üzerinde bulunan bir küpün sağa veya sola devrilerek hareket ettirilmesi ve bu hareket esnasında oyunun size vereceği random görevleri yerine getirmenize dayalı bir oyun. Random görevleri ilk etapta renkli küpleri yakalamak olarak belirledim. Daha ileri zamanlarda yine bu proje üzerinde öğrendiğim bilgilerimi geliştirerek daha kompleks bir oyun geliştirmeyi de düşünüyorum.

Projenin henüz başında karşılaştığım en büyük sorun dokunmatik kontroller yardımıyla küpün devrilerek nasıl hareket ettirilmesi gerektiğiydi. Bu sorunu birkaç saatlik uğraş ve araştırmadan sonra güzel bir algoritmayla aşabildim. Bundan sonrası ise artık benim için çok da zor olmayan random nesnelerin oluşturulması Uİ kontrollerinin yapılması, puanlama, can kazanma ve googleplay eklentileri şeklinde gidecek. Şimdilik sadece sağa veya sola devrilmesi var.

Burada devrilme meselesinin bir videosunu paylaşayım 🙂

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir